HTML

Imi tudja

Az egész azzal kezdődött, hogy plötty lettem. Nem kövér, nem túlsúlyos, hanem egyelőre csak plötty, akinek a felkarján az izom helyén integetőháj kezdett növekedni. Mikor több hónap után rájöttem, hogy a bajom magától nem múlik, nagy elhatározásra jutottam. De mi köze ehhez Iminek?

Friss topikok

  • Éva Károlyné Tömösközi: Kedves Bea! Mindig örömmel tölt el,amikor újabb gyöngyszemét olvashatom edzésed alakulásának.Továb... (2013.10.07. 14:03) Kicsi vagyok én, majd megnövök én...
  • Judit Pető: Nagyon várom már a folytatást !!!Bizom benne siker és habyend lesz a vége!!De igen Imi tudja!! (2013.08.26. 16:27) Imi színre lép

Címkék

..és még sorolhatnám, hogy milyen táplálékkiegészítők vannak. Kissé rémisztőnek hangzik, hogy aminosavak. Atya ég! Savak! Csak úgy fogom és megeszem? Persze. De ne rohanjunk ennyire előre...

17 éves voltam. Már fél éve  komolyan karatéztam.  Ez idő tájt 52 kilót nyomtam vasággyal együtt. Ennek ellenére olyan önbizalmam volt, hogy bárki ellen ki mertem volna állni. Az más kérdés, hogy mi lett volna a kimenetele. Valószínű az, hogy az ellenfelem a röhögésbe halt volna bele és nem az ütésembe. De a lényeg nem is ez, hanem hogy optikailag nem voltam a toppon.
Eltelt 2 év és egyik este kedves karate mesterem meglátogatott bennünket (mivel a család barátja). Édesapámmal beszélgettek, közben enyhén borozgattak. Én is otthon voltam. Úgy éreztem, vagyok annyira férfi, hogy közéjük ülhessek. Egyszer csak szóba jött a fizikumom. Gondoltam, témánál vagyunk és minden oké lesz. Szálkásnak, szépnek láttam magam a tükörben. Mesterem véleménye ennek szöges ellentéte volt. Finoman megjegyezte, hogy elég kevés a karate. Jó lenne mellé egy kicsit edzőterembe is járni, de ha már járok, akkor kellene fehérjét is inni. Ekkor már édesanyám is csatlakozott a társasághoz. Mesterem valahonnan elővett egy nagy zacskót, ami tele volt valami fehér porral. Felrakta az asztalra és azt mondta: ,,Na ezt kellene meginni." Gondolhatjátok mi történt! Szüleim egymásra néztek, és kb. egyszerre mondták: ,,Ezt? Erre a mesterséges cuccra a gyereknek nincs szüksége." Én csak annyit mondtam, hogy legalább hadd kóstoljam meg. Aggodalmas arrcal megengedték. Finom volt, de ettől még nem igazán lelkesedtek érte otthon.

Teltek, múltak az évek, Szombathelyre költöztem a főiskola miatt. Egyre kevesebbet tudtam karate edzésekre járni és úgy gondoltam, ha már nincs idő a küzdősportra, akkor marad a ,,gyúrás”. A főiskola előtt  már járogattam edzőterembe, tanulgattam egy s mást, s bár előtte is ittam, rendszeresen Szombathelyen kezdtem fogyasztani a táplálékkiegészítőket. Szüleim még mindig féltettek, ezért a körzeti orvosunkkal átnézették, hogy mit is tartalmaznak ezek a szerek. A doktor megnyugtatta őket, hogy semmi ártalmasat, nyugodtan igyam ezeket.
Az utolsó mondat a lényeg: Nyugodtan igyam!

en_1.jpg

Picit nézzük meg mi is az a fehérje. Ha az előző írásomat idézem:,,A fehérje az izomzatunk építőköve. A fehérjét a szervezet aminosavakra bontja, és ilyen formában használja fel. Természetes formában a fehérje megtalálható húsokban, tejtermékekben, tojásban és kis mennyiségben növényekben.”
Kétfajta fehérje fajtát különböztetünk meg. Az állati eredetű fehérje teljes értékű fehérjeforrás, mely tartalmazza az összes szükséges aminosavat. Másik fajta a növényi eredetű fehérje, melyben nem található meg az összes aminosav. A fehérje nem raktározódik a szervezetünkben (nem úgy mint a zsír), ezért folyamatos utánpótlásra van szükségünk kis adagokban. Összegezve: ha nem viszünk be megfelelő mennyiséget belőle, ne várjunk nagy csodát a testünk fejlődésétől. A fehérje felépíti, karbantartja és regenerálja az izmainkat.

Milyen élelmiszerek tartalmaznak is fehérjét? A baromfi, marha, borjú, bárány, vadak, halak, tengeri gyümölcsök, tejtermékekből a joghurt, túró (sovány), tojás (fehérje), szója, tofu, diófélék, mogyorófélék, magok, lencse, szárazbab, szárazborsó, babcsíra, szójacsíra. Soroljam még? Igen, jó látjátok, ebből a listából hiányzik a pacalpörkölt, a körömpörkölt, a kolbász, a hurka és a zsírszalonna. Bár egy jó kis kakastaréj... vagy egy kis tepertő. Ugye milyen finomak? Csak az az elkeserítő, hogy nagyon magas a zsírtartalmuk. 
Ha bemegyünk egy edzőterembe kicsi a valószínűsége, hogy magas fehérjetartalmú sültcsirkét rendelhetünk a recepciónál. A fehérjét inkább por alakban árulják ezeken a helyeken.  Akár egy egyszerű tejsavó fehérje por is lehet, amit vízzel vagy tejjel higítanak fel. Ez nem szteroid, ettől nem puffadunk fel és nem lesznek mellékhatásai.  A mellékhatás maximum az, hogy az izmaid boldogok lesznek, mert plusz fehérjéhez jutnak,

Na, ezt kellett a szüleimnek is elmagyarázni, és ezt szépen, lassan el is fogadtak. A fehérje nem ellensége, hanem barátja a szervezetednek, az izmaidnak!

en_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://imitudja.blog.hu/api/trackback/id/tr305650524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása